onsdag 6. april 2011

Rolig tirsdag... men jeg er jo sulten hele tiden....

Tirsdag.....

Startet dagen med å bære 150 kg torvstrø og 60 kg med halm ned i den nye utegangsstallen min. Det var veldig tungt selvom jeg brukte trillebåra. Ikke verdens beste underlag i paddockene nå. Men anyway - utegangsstallen ble ferdig og nå bruker fire hester den på dagen. Fint timet iom første dag med skikkelig regn begynte bare et par timer etter at jeg var ferdig ;o)

Hadde også smed her som verket høvene til åringen og to-åringen. Åringen, Funny, brukte vi litt lenger tid på siden det var første gang hun måtte stå stille og løfte et og et bein, men gikk fint. To-åringen, C Joy (aka Bølle) prøvde seg nå og da, men hun er det bare å snakke hardt til så hører hun.

Liten tur på Avancia med venninnen, gikk på powerwalk (? heter det det mon tro?) ikke prøvd den før, men veldig effektiv trening. tok stort sett overalt den... Tok mage og skuldre etterpå. Var sliten i kroppen og småvondt i hodet, så tok det derfor rolig. Skal dit to ganger i morgen + en rideøkt, så ikke noe stress. Rolig løpetur på morgenen med venninnen og time med Body Pump på kvelden med eldstedatteren på 22.

Onsdag....

Men jeg er sulten hele tiden... og har ikke lyst på mat! Så jeg spiser et halvt knekkebrød eller noe og det er slitsomt for da blir jeg stappmett! Spiser litt frukt hver dag, ikke noe snop i det hele tatt ( ikke en gang den faste rosinbollen på morgenen ;o( ) drikker mine daglige Pepsi Max og får i meg nok sort kaffe. Drikker vann når jeg trener. Spiser frokost i 9-10 tiden, etter at jeg har satt ut og foret hester. En til to skiver - som oftest med Philadelfiaost og tomat el skinke. Og et glass juice. Tar VitaPro og Oxytarm. Spiser lunch en gang i løpet av dagen, samme som frokost, men ikke juice. Og middag mellom 16 og 19. En passe posjon, som regel alltid med salat og en fetaostblanding til. Prøver også og dytte i meg en halv skive på kvelden i 22-tiden når jeg er ferdig med stallen. Likevel er jeg sulten hele tiden???? Hvordan er det mulig? Er det bare fordi jeg har tatt en sjokobit, en håndfull nachoships el tidliger at jeg bare føler at jeg er sulten? Anyone?

"De fleste kan gjøre det meste bedre enn meg - untatt det å være meg"

3 kommentarer:

  1. Spis 6 små måltider pr dag, ca. hver 3dje time, enten du er sulten eller ei.

    Proteiner, karb og sunt fett i hvert måltid. Mest karb på morgenen, og mest proteiner på kvelden.

    Kjøp deg en måltidserstatter om du ikke orker å spise (www.tn.no)

    Protein og karb rette etter trening for å bevare muskelmasse og hjelpe restitusjon.

    Se PW under TEMA på bloggen min!

    SvarSlett
  2. Ok, takk. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bli så fokusert på dette, men jo mer jeg trener jo mer føler jeg at jeg må gjøre ting annerledes. Hvis ikke så mister jeg energien...

    Og du er også en stor motivasjon ;o)

    SvarSlett
  3. Takk! Sier ikke at jeg gjør alt rett støtt..men jeg kan teorien, det er jo noe..

    SvarSlett