mandag 4. april 2011

Jeg har fått en oppfordring...

... fra Kristin fra TID FOR TRENING om å blogge litt.

Jeg tar denne oppfordringen og vil forsøke å formidle mitt syn på livet. Jeg kan mye om mangt og jeg liker å lære noe nytt hver dag. Og kanskje jeg kan motivere andre til noe positivt også.

Jeg er en aktiv person som driver med hest, hund, fotografering, trening og ellers hva som dukker opp.
Jeg bor på gård med hestene hjemme i stallen, jeg trener på Avancia i Askim samt at jeg rir dagelig, noe som også er perfekt trening. Jeg tar mye bilder med et Canon EOS 7D, jeg selger noen og sparer alle!!  Jeg trener hund, når de ikke er skadet, og stiller også ut. Jeg har familie, hvor bare mannen er igjen hjemme - alle mine tre barn har blitt voksne og flyttet ut! Og jeg syntes det er helt greit, nå finner jeg igjen alle mine ting ;o) Jeg har galgenhumor, et positivt tenkemønster, er vitebegjærlig og setter meg stadige nye mål. Jeg kan ikke leve uten dyr, men kan sikkert klare noen perioder uten mennesker. Jeg har ikke noen spesiel relgion, men jeg tar ikke hverdagen som en selvfølge og jeg er bevisst på å leve "her og nå" så jeg ikke går glipp av noe.

Jeg har et ønske om å trene mer og riktigere, og vil også bruke denne bloggen til å presse meg selv. Jeg har astma, røyker, har et normalt mot dårlig kosthold, normalvekt og mye å lære... Jeg ønsker å gjøre et motsatt forfall og ønsker meg kommetarer som bidrar til dette ;o)
Treningsmessig så er jeg sta og urealistisk på den måten at når jeg setter meg noe fore så gjennomfører jeg det, litt koste hva det koste vil. Som eksempel... "Jeg vil begynne å løpe, tirsdag 5 km, torsdag 6 km, fredag 1 mil...." Jeg gjennomførte, hadde utrolig vondt i lårene på lørdag, men det var verdt det. Jeg har løpt en mil på tredemølle i 1 time og 25 min. Jeg måtte kanskje gå tilsammen rundt 20 min, og målet nå blir å komme ned i en time!
Jeg hadde ikke tenkt å slutte å røyke ;o)

"Ha en mening med det du gjør - uansett hvor ubetydelig den er"

2 kommentarer:

  1. Kjekt å "se" deg i bloggverden! Blir spennende å følge deg videre..(og røyken den slutter du nok med etterhvert, men ta en ting av gangen du;)

    SvarSlett
  2. Hehe, jo takk. Røyken får vi se på siden. Jeg stoppet i 5 år, men begynte jeg fordi jeg hadde lyst... ikke fordi jeg ikke klarte mer ;o) Jeg brukte en dag på å slutte og tre uker på og begynner igjen... hehe

    SvarSlett