mandag 4. april 2011

Nådd et mål!

Jeg rundet mila på mølle på fredag. Hovedmålet er å kunne gjøre det på en time... Da begynner jeg litt i det små. Så dagens utfordring var å løpe 2,5 km på et kvarter. Begynte litt for sakte, begynte på 8,9 og økte etterhvert til 10, men etter 12 min hadde jeg kun løpt 2 km. Giret opp til tempo 11 og kom i mål innenfor de tilmålte 15 min. Skal holde fokus på det målet ut uken, bli stabil ... neste uke blir det å komme under 30 min på fem km. Jeg går på Avancia sammen med en venninne, og selvom vi gjør forskjellige treninger, så er det god motivasjon å avtale noen å gå med! En dag i uke tar vi sol etterpå.

Etter løpingen tok jeg noen styrkeapparater, fortrinnsvis for armer, mage og ben. Jeg må ta det litt med ro pga skader etter en rideulykke i desember 09, hvor jeg brakk skulderblad, fem ribben, fikk prolaps i nakken med noe skader i nerver, muskler og sener. Jeg sliter fortsatt med disse, særlig prolapsen som har blitt større. Så går fremdeles på to smertestillende pr dag. Hvis ikke så går jeg med kronisk hodepine. Har fått noen øvelser fra senteret som er fine til å styrke særlig skuldere ;o) Liker å løfte, men vil jo egentlig være sterkest og tøffest og vil løfte tungt hele tiden. Der er den størte utfordringen min, å begrense meg... pføy!!!

Koser meg nå med frokost og den nye sesongjuicen til Tine. Veldig god ;o)

Har en treningsøkt til i dag med hest. Ca 1 times dressurtrening på banen i ettermiddag. Har også målsettinger der, både (selvfølgelig) å bli bedre rytter, men å klare å presse meg mer når jeg rir. Jeg er litt lat..

Skal begynne å gjøre rent møkkete paddocker, ser på det som en god styrke-økt, det er mange tonn som tilsammen skal ut av tre store paddocker som huser tilsammen 6 hester... Håper på å kunne lage hauger som gemalen tar med seg med traktoren i kveld ;o)))

"Har du mistet noen som står en nært, spar på de gode minnene og gled deg over dem - ikke drukne deg i sorgen så du mister minnene."

2 kommentarer:

  1. Simma långsamt..ikke forhast løpinga di så du drar på deg noen skader nå da! Men - godt jobba!

    SvarSlett
  2. Jeg tøyde ut i dag hvertfall ;o)
    Takk!

    SvarSlett