mandag 4. april 2011

Å holde ut til det blir lettere...

Det ble en tre kvarters økt på banen med Kylian. Kylian er min lille hest på 17 år som jeg faktisk fikk av min venninne i fjor. Da hadde det lenge vært usikkert om jeg i det hele tatt kom til å ri igjen etter ulykken jeg hadde med en annen hest. Men lille Kylian var det lett å komme opp på og han er ikke så voldsom i bevegelsene sine, så derfor var det et naturlig valg å starte med han. Jeg var heldig og kom etterhvert i gang med ridningen min igjen - og etter hvert fikk jeg han altså ;o)


Jeg skrittet litt før jeg satt i gang med treningen. Han har gått mye på tur i vinter fordi banen min har vært veldig hard og full av snø. Så igangsettingen for stevnesesongen startet for bare noen få uker siden. Han har vært litt stiv og uvillig til å bøye seg, så det er det vi holder på med nå. Bøye og tøye - rettstille og vrangstille, øke og minske tempo, overganger og hele tiden i rund og dyp form. Han var veldig stabil og samarbeidsvillig i dag og det var en fryd å jobbe med han. Han har hatt noen klikker nå i oppkjøringsfasen, men det har begynt å roe seg nå!

Jeg har slitt med å sitte ned pga nakken min, men har nå begynt å jobbe mer effektivt med det. Problemet er mest at jeg får vondt i hodet når jeg sitter ned en stund. I tillegg så er jeg litt lat, og orker liksom ikke presse meg like mye når jeg rir, som når jeg feks trener alene med å nå løpemål. Men nå har jeg som målsetting og sitte ned i lenger og lenger perioder fra uke til uke. Man får lide litt for å nå målene sine. Og etterhvert så blir det faktisk letter - dette vet jeg jo. Det gjelder bare å holde ut til det blir lettere.

Jeg er heldig som har egen 20m x 60m ridebane her hjemme, så jeg slipper å reise avgårde for å få trent. Jeg rir en helg i mnd for en trener, da må jeg laste hesten på hengeren og dra til Son - og etterhvert skal jeg også ha en økt i uken rett i nærheten her. Stevnesesongen starter for vårt vedkommende i løpet av et par uker - og det blir hyggelig å komme i gang igjen!

"Ikke tro hva jeg tenker, hør heller på hva jeg sier"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar