onsdag 6. april 2011

C Joy (aka Bølla) og Funnyface


I går var smeden her og verket høver (skjærer og filer)
Bølle har gjort dette flere ganger, men hun er litt tøff i trynet (to-års trassalder?) så hun trenger litt kraftig korreksjon nå og da. Også i går, snakket hard til henne et par ganger når hun ville steile i stede for bare å løfte et og et ben. Hun stod stille og var flink etterpå. Men da jeg skulle leie dem begge ut, så tok jeg på henne et langt tau, og utstyrte meg med pisk. Ved et par anledninger nå, så har hun steilet og slått etter meg for å komme løs og fortest mulig ut til de andre. Det skulle hun IKKE få lov til nå. Så i det hun raste ut, så ga jeg litt mer tau før jeg strammet til - bråstopp, furten, slå med bakbena, pisken smekker over ... og Bølle gikk pent! 1 - 0 til meg.
Funny har ikke gjort dette før, så hun var litt engstelig - er ikke lik sin søster i det hele tatt. Mye mer forsiktig.. hun gikk nesten rundt et par ganger i stallgangen, så jeg tok henne inn i en boks og smeden skar høvene hennes der. Da var hun bare søt og flink ;o))

Så alt i alt, veldig flinke jenter!!!

"Den som har kjøpt seg en hund, skjønner faktisk at lykke kan kjøpes for penger"

2 kommentarer:

  1. Vi står på venteliste på Cairn Terrier! Så får vi se hvor lykkelige vi blir da!

    Men vi har kjøpt katter, og de har gitt oss stor lykke!

    SvarSlett
  2. Så gøy! Hehe - ugang kan også kjøpes for penger, særlig fra valper <3

    SvarSlett