onsdag 15. juni 2011

Og slik går no dagane

Det skjer mye om dagene, starter masse med Kylian, har debutert på L-stevner og gjør det stadig bedre. Sålangt 2 plasseringer på D-stevne, og stigning på L-stevner, siste i Drammen ble jeg nr 10 av 26 ;o)))))) Jeg har som mål og ha en avslappet og rolig hest på alle stevner, han er kjent for å bli spent! Før var det sånn; enten er han fin og da får du plassering eller så er han dust og du havner sist! Nå er det mer at vi får mange poeng på jevnhet, takt og pene rideveier, men taper noen på det er litt lite power. Så jeg har begynt å trene mer frem hjemme, men holder fortsatt på den med avslappet på stevner. Vi har ikke hatt ET stevne i sommer med klikker!!!! Og jeg har vært på 6-7 stk.
I øverste del av dette albumet er det bilder fra et av stevnene med meg og Kylian ... http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150620420620347.684522.709865346&l=0e66b25543

Har ikke trener for øyeblikket, men hiver meg på alle jeg har råd til. Samt at Line, den ene oppstalløren min instruerer meg, OG strammer meg opp dagen før stevner ;o) Litt problemet er at jeg har så voldsomt dårlig råd, jeg har virkelig slitt denne våren/sommeren. Mye skyldes skadde hunder og Agrias 20% løpende egenandel.... med tilsammen vettregninger på over 100K de siste snaue to årene sier det seg selv at det blir dyrt. I tillegg så har Agria en egen evne til å tolke seg ut av ansvaret og det er klin umulig å nå igjenne om du ikke kan bevise ned til minste detalj.... Men nok om min økonomi - den blir nok bedre.

I tillegg til å ri Kylian har jeg også hatt gleden av å ri JJ Salvador, Lines hest denne uke, da hun er på ferie. Bilder her http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150665188580347.699418.709865346&l=322b84147a
Jeg selv syntes ting stadig går bedre og jeg skjønner mere. Jeg har også skjønt at det gjelder å øve øve øve øve - puh!!! Og jeg må være konsekvent med hesten og med meg selv. Og jeg MÅ selvom jeg ikke alltid har lyst. 


 Det blir også tid til noen badeturer - jeg startet utebadingen i midten av april! Veldig godt ETTERPÅ ;o)




I tillegg trener jeg så mye jeg orker ellers. I dag hadde jeg min første løpetur ute på snart 5 år. Løp/powerwalked 4,5 km på en halvtime. Ellers har jeg løpt masse på tredemølle på Avancia siden i vinter. Har meldt meg på KK-Mila i oktober. En mil på asfalt. Skal prøve å klare det på ca 1 time. Pr i dag ligger jeg på rundt 1.20 på en mil på tredemølle.... Har kjøpt og bruker Nike+ og det er, for meg, en super motivator!!!! 

Også løfter jeg litt vekter, og går på noen timer. I kveld skal jeg på BodyPump og i morgen Styrke med stang osv.... Også kan det gå en uke uten at jeg trener i det hele tatt annet en ridning. Så jeg er ikke rigid, men prøver å bli det ;o) Per (gubben) har vært litt sånn av og på hva han syntes om at jeg trener mye, men en dag jeg kom i løpeklær så ble han litt overrasket og det datt ut av han "gud å fine ben du har fått... " hehe - så nå sier han ikke noe mer. 

Ha en fin dag og husk "du blir ikke bedre av ikke å pushe litt grenser"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar