fredag 17. juni 2011

Bodybalance Release ...

... var en utrolig bra treningsform for meg. Det skal jeg heretter prioritere en kveld i uken! Jeg følte meg høyere, rettere og sterkere OG med masse energi når jeg dro fra treningen. Enda hele dagen hadde vært ganske sei og tung og jeg følte meg sliten når jeg kom til timen. Også er jeg litt sånn uvillig til å gjør nye rare ting... og egentlig har jeg for mange år siden, bestemt meg for å ikke like yoga, pilates er for kjærringer osv... Så det var en prestasjon av meg og i det hele tatt dra dit. Skepsisen min ble enda større når det var dempet lys, stearinlys og "harmonisk" lav musikk... Jeg er jo tøff for f*n.. hehe. Men jeg hadde lovet meg selv å gjennomføre en sånn time så da får man gjøre det!

OG jeg ble overrasket! Det var tungt og hardt, det var spennende og morsomt, det var lett og lekent og me like!!! Helt på slutten skulle vi ligge på ryggen og hvile ut og jeg begynte å fokusere på pusten min. Strevde som bare det med å "fylle" luft helt ned i bekkenent, men fikk det ikke til... Og plutselig så fant jeg ut at jeg pustet jo feil vei. Jeg prøvde å fylle helt ned på utpust... Så når jeg begynte å tenke omvendt så fikk jeg det fint til. Og jeg kjente at jeg løsnet opp masse når jeg pustet meg avspent. Det var kult! Og det trenger jeg!!!!

På morgenen i dag var jeg på Styrke/kondis og jeg var jo helt fantastisk håpløs! Hahaha - snakk om bami på isen! En kominasjon av mest aerobick og litt Zumba, det var trinn hit og dit, frem og tilbake, armer opp, armer ned, til siden osv... Jeg droppet tidlig armene og konsentrerte meg bare om beina - og fikk det til nå og da. Meeeen, jeg gikk ikke i veien for noen (utenom en gang og hun smilte bare hyggelig til meg :P ) og jeg slo ingen, så da er jo mye gjort.... Og selvom jeg bommet på MANGE av stegene, så ble jeg like varm... igen tvil om det.

Jeg har fått mer og mer sansen for saltimer, for egentlig er jeg en veldig lat person og jeg synes det er mye lettere når noen bare forteller meg hva jeg skal gjøre. Og jeg syntes det er lettere med repetisjoner når noen sier "kom igjen - en til .. og en .. og en" mens musikken dunker og stemningen er høy.

Ha en riktig så god helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar